FAQ

Waar kunnen we je bij helpen?

Retourneren

Retourneren is eenvoudig. De retourinstructies vindt u hier: www.aldorr.nl/garantie-en-retour/

U kunt uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst retour melden. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Na ontvangst van uw retourpakket wordt uw retourzending gecontroleerd en verwerkt. Uw aankoopbedrag wordt binnen maximaal 5 werkdagen teruggestort.

Retourneren via een pakketpunt is gratis. U kunt uw bestelling retourneren via PostNL, DPD en DHL. Er is dus altijd een pakketpunt bij u in de buurt. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om het pakket thuis op te laten halen door DHL. Dit kost 4,95. U kunt dan een dag kiezen waarop DHL het pakket bij u op komt halen. U vindt de retourinstructies hier: www.aldorr.nl/garantie-en-retour/

Het ophalen van een retourpakket is mogelijk. Dit kost 4,95. Retourneren via een pakketpunt is gratis. In ons retourportaal vindt u de optie om het pakket op te laten halen door DHL. U vindt de retourinstructies hier: www.aldorr.nl/garantie-en-retour/

Wanneer u de bestelling retour meldt, ontvangt u een track en trace code. U kunt de zending dan volgen. Als het pakket is bezorgd wordt uw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Na controle wordt uw aankoopbedrag teruggestort. Hoe snel het geld op uw rekening verschijnt, hangt af van uw betaalmethode en bank.

Bestellen

Het plaatsen van een bestelling is eenvoudig. Klik op het product dat u graag wilt bestellen. Kies de juiste variant (Home of Professional, kies de juiste lengte, en plaats het product in uw winkelmand. Vervolgens vult u uw gegevens in, kiest u de gewenste bezorgdatum en rekent u de bestelling af. Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden.

Op het moment dat u een bestelling heeft geplaatst kunt u het bezorgadres niet meer zelf wijzigen. Wilt u het bezorgadres toch wijzigen, stuur dan een mail naar [email protected]. Uw bezorgadres zal dan worden gewijzigd, mits uw pakket nog niet is verstuurd. Als het pakket al is verstuurd is het helaas niet meer mogelijk om het bezorgadres aan te passen. U kunt de bewoners van het foutieve adres vragen of u het pakket daar op kunt halen, of vragen om het pakket te weigeren. Het pakket gaat dan terug naar ons distributiecentrum. Vervolgens wordt binnen 5 werkdagen uw aankoopbedrag teruggestort en kunt u het product opnieuw bestellen.

Wilt u uw bestelling annuleren, stuur dan een mail naar [email protected]. Annuleren is alleen mogelijk als uw pakket nog niet is verzonden. Is het pakket al verzonden, dan kunt u het eventueel weigeren aan de deur. Het pakket komt dan retour. Vervolgens wordt binnen 5 werkdagen uw aankoopbedrag teruggestort.

We bezorgen je bestelling zo snel mogelijk. In Nederland geldt: vandaag voor 22:00 besteld, morgen geleverd. Zo heb je je bestelling binnen 1-2 werkdagen ontvangen. Helaas werkt dit niet altijd. Soms is een product niet op voorraad of duurt de levering iets langer dan gepland. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Als we om welke reden dan ook deze levertijd niet halen, laten we je dat weten. Voor sommige producten duurt de levertijd langer, wat je voor het uitchecken wordt weergegeven voordat je betaalt.

Betalen

Contant betalen is niet mogelijk. Wij accepteren geen contante betalingen aan de deur. U dient uw bestelling direct bij bestelling online af te rekenen.

De factuur van uw bestelling ontvangt u in uw mailbox. Op het moment dat u een bestelling plaatst ontvangt u een bevestigingsmail. In deze mail vindt u de factuur als bijlage.

Zodra uw retourpakket is ontvangen wordt deze verwerkt. Dit houdt in dat de zending wordt gecontroleerd. Dit gebeurt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retourzending. Na controle wordt uw aankoopbedrag teruggestort. Hoe snel het geld op uw rekening verschijnt, hangt af van uw betaalmethode en bank.

Achteraf betalen is mogelijk. Als u achteraf wilt betalen kiest u voor de betaalmethode ‘Klarna betaal later’. Uw bestelling wordt vervolgens direct verwerkt. De betaling dient u vervolgens binnen 2 weken te voldoen. U ontvangt hierover bericht van Klarna. Als u kiest voor ‘Klarna betaal later’, is het belangrijk dat u ook echt via Klarna betaalt. Wanneer u de factuur, die u automatisch per mail ontvangt, voldoet via een bankoverschrijving wordt uw betaling niet geregistreerd en zult u betalingsherinneringen van Klarna blijven ontvangen. Betaal uw bestelling dus altijd via de Klarna-mails.

Bezorging

Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd. U heeft uw bestelling dan normaliter de volgende dag nog in huis. Helaas zijn wij afhankelijk van de bezorgdiensten en kan het gebeuren dat dit iets langer dan één dag duurt.

De meeste ladders wordt bezorgd met PostNL of DPD. Echter hanteren deze bezorgdiensten een maximumformaat van 1,75 m. Ladders die groter zijn worden verstuurd met TransMission. Dit betreft alle reformladders, de 6- 7- en 8-treeds huishoudtrappen en de professionele kamersteigers.

Nee, bezorging is voor u altijd gratis.

Producten

Vrijwel alle producten van Aldorr zijn gemaakt van hoogwaardig aluminium.

Veiligheid staat voorop. Daarom zijn al onze ladders, trappen en steigers gekeurd. Alle ladders, trappen en steiger voldoen aan de EN131 normen; de Europese norm voor ladders, vouwladders, telescopische ladders, accessoires, verrolbare bordesladders, ladders met een platform en trappen. Daarnaast voldoen de ladders, trappen en steigers aan de eisen van de Nederlandse Warenwet. Meerdere keren per jaar worden de ladders opnieuw gekeurd om ervoor te zorgen dat de ladders veilig zijn en veilig blijven.